Zoveel uur per dag zijn werknemers maar echt bezig met hun werk

Wanneer je het kantoor binnenloopt is er een grote kans dat iedereen druk aan het werk is. Althans, dat lijkt zo. Uit een recent onderzoek blijkt dat werknemers een groot deel van de tijd bezig zijn met andere dingen dan waarvoor je ze hebt aangenomen.

Van alle uren die werknemers aanwezig zijn op kantoor zijn ze maar 45% van de tijd bezig met echt hun werk, dit blijkt uit een recentelijk onderzoek onder 2.000 kantoormedewerkers van AtTask en HarrisInteractive. Meer dan de helft van de tijd dat de medewerkers op kantoor aanwezig zijn, zijn ze dus bezig met andere dingen dan hun primaire werkzaamheden. Dat betekent dat er op een werkdag van acht uur nog niet eens vier uur efficiënt wordt gewerkt. In deze uren wordt er dus geen werk verricht, maar je betaalt deze uren wel gewoon uit.

‘Wat doen mijn medewerkers dan de overige 55% van de tijd?’ vraag je je nu waarschijnlijk af. Het grootste deel van de rest van de tijd op kantoor gaat verloren in het beantwoorden en sturen van mailtjes, administratieve taken, zinvolle vergaderingen, onderbrekingen en zinloze vergaderingen.

In deze infographic kun je precies zien waar de tijd van je werknemers aan wordt besteed, wat de redenen zijn dat taken niet worden afgerond en welke invloed conflicten hebben.

 

No more articles