Werkkleding en uitstraling

Kleding geeft een sfeer aan je bedrijf. Door de kleding die jij als werkgever je werknemers laat dragen, zorg je ervoor dat je bedrijf een bepaald soort uitstraling krijgt. Kleding speelt een belangrijke rol in de presentatie van je bedrijf naar de buitenwereld toe. Als alle werknemers in klassieke kleding lopen, die misschien iets ouderwets aandoen, dan wordt een bedrijf al snel bestempeld als antiek, klassiek of uit de tijd. Behalve als u die look juist wilt voor uw klassieke bistro, dan is het een kwestie de kleding iets te overdrijven waardoor de klant het gaat zien als uniek en terug-van-weggeweest.

Zoiets simpels als de kleur en het model van een koksbroek kan een hele andere indruk wekken. Wil je een klassieke zwarte, of juist een grijze met zo’n ouderwets ruitje? Een instapbroek die vooral comfortabel zit? Hoe moet de kok eruit zien? Is de kok vaak aanwezig tussen de gasten? Dan kies je waarschijnlijk voor een iets sjieker model. Is de kok werkzaam op strandfeesten en feesten in de open lucht? Dan geeft een short misschien een ongedwongen en praktische indruk.

Hetzelfde geld uiteraard voor je bedienend personeel. Wil je dat deze een schort om hebben? Moet daar een print op staan? Aan de winkels zal het niet liggen, de gekste dingen zijn beschikbaar voor het personeel. HEt zijn allemaal dingen waar u over na moet denken wanneer u een bedrijfsplan opstelt en voor uw werknemers bedrijfskleding wilt aanschaffen. En de belangrijkste vraag is dan nog wel: wat is praktisch? En: voelt het personeel zich prettig in de werkkleding? Vraag eens aan het personeel wat zij vinden van de kleding voordat u de kleding daadwerkelijk aanschaft!

No more articles