Wait what: Michael Kors eerste advertentie ooit op Instagram

Michael Kors is een bijzondere samenwerking aangegaan met Instagram. Het modemerk de eerste advertentie ooit op Instagram.

Tot nu toe heb je altijd ongestoord foto’s kunnen bekijken, maar daar is verandering in gekomen. Instagram gaat adverteren en aan Michael Kors de ‘eer’ om de users voor de eerste keer lastig te vallen met ongevraagde advertenties.

De advertenties komen uit het niets in beeld. Je herkent de advertentie aan het woordje ‘sponsored’ rechtsboven. De advertentie van Michael Kors promoot gouden horloges.

Dat de advertentie niet als vervelend werd ondervonden bleek wel toen het modemerk binnen zeven uur ruim 150.000 likes kreeg! Bij een normaal bericht is dit ongeveer de helft.

Maar wat als je het merk niet interesseert? Of als de advertenties heel vaak terugkeren?
Instagram wil hier voorzichtig mee zijn, bijvoorbeeld door alleen reclames van tijdschrift-kwaliteit te tonen.

Wat vind jij van advertenties op Instagram?

No more articles