Waarom H&M voor Alexander Wang koos

Maanden werd ernaar uit gekeken: de collectie van Alexander Wang voor H&M. Vandaag lagen de items in de schappen en was de collectie ook online te bemachtigen. Er was zo’n grote vraag naar de collectie dat de website van H&M crashte, mensen de dag van te voren ’s avonds al voor de winkel lagen te wachten en de vrouwencollectie in Amsterdam binnen twee uur helemaal uitverkocht was. Maar waarom koos H&M nou precies voor Alexander Wang?

De crreatief directeur van H&M, Margareta van den Bosch legde de Britse Vogue vanmorgen uit hoe een samenwerkingscollectie tot stand komt. “First of all it must be someone that we like a lot, then it must be something very different from the previous collaboration, as well as someone that I feel that it is the right time for in the moment of fashion,” vertelt Margareta. Margareta vertelt dat ze voor Alexander Wang kozen omdat ze nog nooit een sportcollectie hadden gemaakt en Alexander Wang ervoor heeft gezorgd dat sportief in de mode kwam. “He’s a great designer, and someone that I’ve been looking at for a while actually, and he is the first American that we have collaborated with.”

Margareta van de Bosch vertelt dat ze binnen H&M al een beetje hebben gesproken over met wie ze graag de volgende samenwerkingscollectie willen maken, maar er is nog geen contact gelegd.

 

No more articles