Must see: Dove Real Beauty Sketches campagne

Dove’s Real Beauty Sketches campagne heeft de titel Ad Campaign of the Year gewonnen tijdens de Beauty Inc 2013 Awards. En terecht: deze campagne is een must see.

De campagne toont het negatieve zelfbeeld dat veel vrouwen hebben. De vrouwen omschrijven zichzelf aan Gil Zamora, die voor zijn beroep verdachten schetst voor de FBI. Na de omschrijving van de vrouwen zelf, worden ze omschrijven door wildvreemden waar ze heel kort kennis mee hebben gemaakt. Ook van deze omschrijving maakt Gil een schets.

In de video zie je hoeveel de schetsen van elkaar verschillen; de vrouwen omschrijven zichzelf veel negatiever dan de wildvreemden. Sterker nog, Dove onthult dat slechts 4% van vrouwen over de hele wereld zichzelf knap vindt!

Een maand na de lancering van deze campagne in april was de video al meer dan 170 miljoen keer bekeken in 110 verschillende landen en was deze al meer dan vier miljoen keer gedeeld. En ook wij vinden dat deze video gedeeld moet worden.

Kijk voor alle schetsen en meer informatie hier.

You are more beautiful than you think.

No more articles