Marilyn Monroe het nieuwe gezicht van Chanel No.5

Je zult misschien denken, hoe kan een vrouw het nieuwe gezicht zijn voor Chanel als ze al meer dan 50 jaar geleden is overleden? Niet heel gek dat je dit denkt, want het is misschien een beetje een rare titel. Wat Chanel hiermee bedoelt, is dat ze nooit eerder vertoonde beelden van Marilyn gaan gebruiken voor hun nieuwe campagne voor Chanel No.5

Waarom Marilyn? “Het enige wat ik in bed draag is Chanel No.5”, dat waren de iconische woorden van Manroe. Door deze zin was Marilyn eigenlijk altijd al de personificatie van het parfum. Eigenlijk vrij opmerkelijk dus dat het merk nu pas een ‘samenwerking’ met het icoon aangaat.

Chanel ontdekte opnames uit 1960 met bekende uitspraken van Marilyn:  “Weet je, ze stellen me vragen. Een voorbeeld: ‘Wat draag je in bed? Een pyjama top? De broek van een pyjama? Een nachthemd?’ Dus ik zei: ‘Chanel No.5’, omdat het de waarheid is. Toch wil ik niet ‘naakt’ zeggen, maar het is de waarheid.”

Wij zijn erg benieuwd naar deze beelden uit 1960, wij hopen dat deze goed gebruikt worden tijdens de campagne.

No more articles