6 tips om een eigen online merk te creëren

Heb jij een account op Facebook, Twitter, Instagram of Pinterest? Dan ben je eigenlijk al een klein beetje een entrepreneur omdat je een netwerk aan het opbouwen bent voor jezelf. Internet is dé plek geworden om jezelf in de markt te zetten.

Wat we zeggen, hoe we het zeggen en waar we het zeggen is uitgegroeid tot de lens waardoor mensen naar ons kijken. Je komt bekend te staan door wat voor uitingen je doet op social media. Een online merk creëren doet er toe, en ook de manier waarop je dit doet is belangrijk.

1. Zoek uit wat je wilt vertegenwoordigen
Het leuke aan het beginnen van een eigen merk is dat je alles op je eigen manier kan doen. Het is belangrijk om vast te houden aan de dingen die je weet of te werken aan bepaalde onderwerpen of branches waarin je geïnteresseerd bent. Zorg dat je iets kiest wat je motiveert en inspireert.

2. Bepaal wie je wilt vertegenwoordigen en bereiken
Elk merk heeft een bepaalde doelgroep en een bepaald publiek. Het is slim om vooraf te bedenken op welke doelgroep je je wilt gaan richten en hier de rest van je aanpak op aan te passen.

3. Maak een logo
Een bedrijf is nou eenmaal niks zonder een logo. Zorg ervoor dat in het logo al de visie van je bedrijf een beetje naar voren komt, zorg dat het logo past bij wat je bedrijf doet. Online zijn veel websites beschikbaar waarop je logo’s kunt creëren maar je kunt natuurlijk ook de hulp van iemand uit je netwerk inschakelen.

4. Netwerk
Bij het beginnen van een bedrijf hoort netwerken tot je erbij neervalt. Probeer zoveel mogelijk mensen bereiken en zoveel mogelijk ideeën te verzamelen tijdens het netwerken. Des te meer mensen van je bedrijf af weten, des te beter.

5. Hou je niet in
Met niks doen kom je nergens, de kansen zullen niet aan komen vliegen dus ga hier niet op zitten wachten. Onderneem actie en bouw je eigen bedrijf zelf op. Als je een eigen bedrijf op wilt zetten moet je er voor de volle 100% voor gaan.

6. Wees actief op social media
Niet alleen je gezicht laten zien op netwerkbijeenkomsten is belangrijk, laat jezelf ook online op verschillende social media platformen zien. Ook zo kun je je onderscheiden van de concurrentie.

No more articles